01 02 2014

'hayatta kalmak ve yaşamak...'

hayatta kalmak ve yaşamak... |  görsel 1

  İkisi arasında fark yokmuş gibi görünüyor,ama varmış.   * 'Ben hayatta kalmak değil,yaşamak istiyorum.'     (12 yıllık esaret)   *     Devamı

27 01 2014

'can-baz,cam-baz,zengin-fakir...'

can-baz,cam-baz,zengin-fakir... |  görsel 1

RUM Rum tabiri esasen İtalya’daki Roma kentinin şark dillerinde geçen adı. * ÇAKIRKEYİF Çakırkeyifteki çakır,alaca mavi renk anlamındaki çakır değil,şarabın asıl Türkçe olan adı çakır. * ZENCİ Zencinin orijinali zangi Farsçadır.Arapçası zanci olur. * MENKUL Türkçedeki esas kullanımı Menkul Kıymetler Borsası’ndaki gibi ‘taşınır’ –yani cebine koyup götüreceğin gibi bir şey. * ŞİDDET 1960’ların sonu veya 70’lerin başı olmalı,TRT’de şiddet eylemleri diye bir tabir türedi. * DEYYUS Deyyus kelimesinin Yunanca Zeus’la bir alakası olup olmadığını sormuş bir okurum.Elcevap:Yoktur. Arapçada ‘karısını kıskanmayan adam’ anlamlarında kullanılmış. * ÜSTADE Hamil’den hamile (taşıyan kadın) olur,valid’den valide (doğuran kadın) olur.Ama mesela darp’tan darbe başka bir hadisedir. * JİLET Markadan türetilen isimlerin en ünlüsü tabii jilet.Rahmetli King Camp Gillette… Türk malı blucin kumaşı imal eden Kot fabrikasını 1950’li yıllarda Muhteşem Kot adlı bir işadamı kurmuş. * PARAGRAF Paragraf kelime anlamı itibariyle ‘kenar yazı’ demek.Ne alaka? * KARAKÖY Refik Halit’in soyadı oradan değil herhalde.Keskin esprili bir zatmış,soyadı kanunu ile dalga geçmek için,tersinden okunsun diye seçmiş diye anlatılır. * YEMİN Yemin etmek,esasen sağ elini kaldırıp göstermek demek. * KAKOFONİ Kakofoni ise uyumsuz seslerden çıkan kula tırmalayıcı gürültü. * ALEVİ Alevinin alevle filan alakası yok.’Ali’ye mensup,Ali’ci demek. * HALLETMEK hal (durum) başka,hall (çözüm) başka kelime.bir de hülle var... ... Devamı

23 01 2014

'ışıklı ve uçucu...'

ışıklı ve uçucu... |  görsel 1

Güzel Ölüm       Duygusallar çok fazla yaşamıyorlar Duyguları vakitsiz kurşunluyor alınlarını hem de etraflarında gülüşürken tok dinozorlar ceplerine doldurarak dünyanın tüm varını.     Duygusallar ışıklı ve uçucudurlar üzerindedirler tüm saçma durumların ve onların mor menekşeleri par par kıyısında boy gösterir uçurumların.       Şafaklar salt onlarla söker haliyle, ziller sesini,çocuklar gülüşünü onlardan alır. Dünya ile zaman bir gün unutsalar bile en son salt onlar unutacaklardır.       *   Nayden VILÇEV   *   (çeviren:ahmet emin atasoy)     *   Devamı

18 01 2014

'günah keçisi...'

günah keçisi... |  görsel 1

  Vasıfları;   'Bazen bütün günahlarımızı üzerine yüklediğimiz bir günahsız;bazen de düpedüz şeytan! Sebatkar,dirençli ve cefakar...'   Olarak tanımlanmış.   ne la bu? diye merak ederken,devamında gördüm;'KEÇİ' ymiş...   YKY'den kitabı çıkmış.   İnatçı şey.   *     Devamı

15 01 2014

'haşhaş...'

haşhaş... |  görsel 1

Paralellerin kavgasında olay taa Hasan Sabbah ve Haşhaşiler'e kadar dayandı... Bana göre konuyla ilgili iki güzel kitaptan biri Amin MAALOUF'un Semerkant’ı diğeri ise Wladimir BARTOL'un kitabı Fedailerin Kalesi ALAMUT…   Mesele ne ara 1090’lara dayandı,hiç anlamadım. Ama Hasan Sabbah için,kendisi içerde,fikirleri iktidarda denilebilir… Kafası iyi çalışan,kitleleri sürüklemenin yollarını çok iyi analiz etmiş biri… Günümüzde siyasiler tarafından çok iyi uygulanan şu yöntemlere bakar mısınız:   “"..Sayımızın cokluğuna bakıp şuna ne ihtiyacımız var ki diye düşünmemelisiniz.Hele insanların fakir ve güçsüz olmalarını bahane etmeyin hiç! Teker teker çevrenizdeki tüm insanlara giderek ,onları davamız için kazanmaya çalışın.Belki de son ikna ettiğiniz adam terazinin kefesini lehimize çevirecek olandır. Yapmamız gereken en önemli şey çevremizde güven uyandırmaktır. Ve bunu yaparken keskin zekanızı kullanın: İnançlı müminlere elinizde Kuran ile yaklaşın... Kahire imamını yabancı hırsızın teki olduğuna inanan birisi ile karşılacak olursanız ,onu yumaşatmaya çalısın... Ali'ye inanan veya hiç olmazsa sempati besleyen birisi olursa işiniz daha kolay olacaktır... eğer gizlice veya açıkça Kuran veya dini konular ile alay etmeye cesaret eden zeki bir adam ile tanışaırsanız , ona İsmaili hareketinin düşünce özgürlüğüne önem verdiğini belirtmeyi ihmal etmeyin... İnsanları korkutmaktan kaçının. Kendinizi mümkün olduğu kadar alçakgönüllü ve azla yetinen kişiler olarak tanıtmaya gayret edin. bulundugunuz yerin gelenek ve göreneklerine saygı gösterin ve karşınızdakileri kazanmak için... Devamı